fredag, november 18, 2011

Dag 24: 12 min!

Ja, det blev hela tolv minuter på löpbandet idag och det kändes nog ingenting eller i så fall så lite att det likaväl kan vara inbillat bara för att man känner efter.
Och jag kommer att få springa mera! Nästa två veckor står 2 kortare rundor i flack terräng på 25-30 min på schemat. Känns jättebra, men också pirrigt - tänk om det blir bakslag.

Annars var det bara genomgång av alla övningar hos sjukgymnasten. Det såg bra ut och jag ska fortsätta, men nu kanske mer fokus på underhåll än att öka så himla mycket mer. Bra.

Lite oroväckande var dock den tunga känslan som infann sig på löpbandet. Om man senaste i stort sett två månaderna enbart tränat i vatten eller på cykel (känner ju inte av sin egen vikt) så var alltså känslan idag tung. Men med en godis/kak/glassfri vecka redan avklarad och så några till så tror jag att känslan lätt kanske kan infinna sig före jul?

Målet att springa milen under 50 min lever - kanske blir det tom officiellt lopp i och med Sylvesterloppet?

Inga kommentarer: